Boabele, sursă de proteine vegetale – partea întâi

Tot citind prin blogosferă, mi-a atras plăcut atenția un articol de-al Ricăi.

Nutriționiștii numesc boabe fructele de fasole, linte și mazăre.

 Acestea pot fi consumate atât ca păstăi ( în stare fragedă) cât și uscate. Au proprietăți nutritive, energizante și  chiar terapeutice.

Conținutul de proteine și aminoacizi ale acestor alimente este de aproximativ 15-20%, la acestea adăugându-se : fibre (hemiceluloză), purine (derivați ai acizilor nucleici), vitaminele B, C, K dar și minerale – fier, fosfor, potasiu, calciu, concentrațiile lor variind în funcție de solul în care au fost plantate.

Cea mai hrănitoare dintre ele este fasolea. De asemenea este și cel mai des întâlnită, existând într-o mare varietate de soiuri.

Constituienți:

  •    fasolea verde : 2% proteine, 0,2% grăsimi și 5,7% zaharuri; valoare energetică = 33 kcal/ 100 g;
  •    fasolea boabe: 23% proteine, 1,7%grăsimi și 47% zaharuri; valoare energetică = 303kcal/ 100g.

Se va consuma cu tot cu pielița care conține fermenți.

Pentru a diminua efectele  neplăcute (colită, balonare, flatulență) e bine să fie amestecată cu condimente: pătrunjel verde, asmățui, usturoi, cimbru, cimbrișor, busuioc, usturoi, rozmarin, dafin , salvie ( și în funcție de rețeta mâncării pe care vrem să o preparăm) și să fie pusă în apă rece cu 12 ore înainte de a sepune la  fiert, iar după primele clocote, apa să fie înlocuită cu altă apă fierbinte.

Decoctul de teci de fasole (păstăile) este util la :

  • scăderea glicemiei la diabetici,
  • combate albuminuria în insuficiența renală ( Jean Valnet – Tratamentul bolilor prin legume, fructe și cereale )

Studierea rolului grupei sanguine în stabilirea dietei corespunzătoare i-a dus pe cei doi medici, James și Peter D`Adamo (tată și fiu) la concluzia că cei cu grupa de sânge 0 ar fi bine să evite sau să consume cu moderație acest aliment.

Datorită conținutului bogat în purine, nu se recomandă persoanelor care suferă de gută, litiază renală.

 

 

 

 

2 thoughts on “Boabele, sursă de proteine vegetale – partea întâi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *